Silnik Fiata Stilo 1.8 16v a Fiat Coupe 1.8 16v

Wyświetlono wersję archiwalną wątku "Silnik Fiata Stilo 1.8 16v a Fiat Coupe 1.8 16v" z forum fiat-coupe.pl/forum/



Strona 1 z 11


byku1983 - 2008-10-29, 20:17
Witam i mam pytanie czy Silnik Fiata Stilo 1.8 16v a Fiat Coupe 1.8 16v, to sa identyczne konstrukcje ? czy sie czyms roznia? bo chce kupic FC 1.8 i szukam czy beda do niego czesci we fiacie albo gdzisz indziej.



bibek83 - 2008-10-29, 23:51
Teoretycznie ten sam silnik.Co sie martwisz o czesci?Ten silnik sie nie psuje A bardziej bliźniaczy jest z barchetty lub z punto.


Brona - 2008-10-30, 00:04
części jest pełno wszędzie zawsze sie coś znajdzie więc spokojnie


Galus87 - 2008-10-30, 08:37
Ja mam 1.8 i tak jak koledzy piszą części jest pełno, a dwa że ten silnik jest solidny



Sosna - 2008-10-30, 09:47
Tak części pełno tylko jak chcesz coś kupić to nie mają pojęcia jak to zdobyć mowa na przykład o pompie olejowej.


bibek83 - 2008-10-30, 09:56
pompie olejowej

a pytałaś czy jest do barchetty lub punto II.A druga sprawa pompa oleju to nie jest rzecz która sie często psuje.Więc nie ma sie co dziwić że jej nie ma


Sosna - 2008-10-30, 10:05
Nie mają do żadnego FIATA

No zawsze oryginał można kupić.


tarsar - 2008-10-30, 15:01
Sosna, na allegro jest ze dwa 1.8 na części , nie wierze żeby któyś nie chciał opchnąć tej pompy za przyzwoite pieniądze.

Co do motoru ze stilo ,to najbardziej detalami pasuje od fc po lifcie w 99r. Np. oba nie maja filtra paliwa Wiem, bo sam zszukałem się całe auto


bibek83 - 2008-10-31, 00:24
Co do motoru ze stilo ,to najbardziej detalami pasuje od fc

i tu jesteś w błedzie bo najbardziej pasuje od barchetty ewentualnie od punto II.W stilo już elektornika jest zmieniona np przepustnica.nie wiem jakiej firmy są wtryski w coupe ale w stilo Hitachi które dopiero po osiągniecu odpowiedniej temperatury pozwalają wykorzystać moc z wariatora


tarsar - 2008-10-31, 11:10
[quote="bibek83"]


bibek83 - 2008-11-01, 12:22
Cóż za stanowczość

wiem bo mam stilo a widziałem 1.8 w coupejce i widać że tu technologia idzie do przodu.W stilo nie mam ani jednej linki wszystko jest elektornicznie albo hydraulicznie.jedyne linki to od otwierania maski i podnoszenia szyb


tarsar - 2008-11-02, 11:08
Czyli jest więcej do psucia mówiąc ogólnie Idąć myślą - im więcej elektroniki,tym więcej kłopotów


P@bLO - 2008-11-02, 11:32
.nie wiem jakiej firmy są wtryski w coupe ale w stilo Hitachi


w nowszych fc tez bylo hitachi (chyba 99 lub 2000) w Borkach w tym roku widzialem na wlasne oczy..
to fotki uzytkownika lkurbiel z FCKP


[/b]


bibek83 - 2008-11-02, 12:18
Czyli jest więcej do psucia mówiąc ogólnie

zależy jak sie na to patrzy bo jeśli patrząc na to z twojej strony to tak a jeśli z mojej to nie dla przykładu podam samolot w którym zamiast linek stosuje sie systemy hydrauliczne.Przez 8lat użytkowania ani razu mnie to nie zawiodło


byku1983 - 2008-11-02, 17:52
WIDZE ZE JEDNAK SILNIK ZE STILO JEST JUZ INNA KONSTRUCJA I MOGA BYC KLOPOTY Z CZESCIAMI. A W SERWISACH FIATA SA Z CZESCIAMI PROBLEMY ???


tarsar - 2008-11-03, 11:53
podam samolot w którym zamiast linek stosuje sie systemy hydrauliczne.nie zawiodło



Zostają jeszcze dwie kwestie mianowicie , jakość materiałów oraz czy dana konstrukcja jest dobrze zrobiona. Np. w samochodzie ciężarowym Renault Magnum w modelu 95 jest pedał sprzęgła na linke, natomiast po `01 jest pedał elektroniczny. Z autopsji wychodzi ,że z jednym i drugim są problemy, z tym że potencjometr elektronicznego pedału kosztuj 700- 1500zł... Ogólnie nie ma reguły.
Nie znam się an lotnictwie,ale wydaje mi się że tam materiały na takie mechanzimy są chyba na wyższym poziomie niż w dupowozie za te 10tys zł...


bibek83 - 2008-11-03, 13:34
10tys zł.

uważasz że twoje auto w salonie kosztowało 10tyś??Bo moje nie


tarsar - 2008-11-03, 21:18
Nie czepiajmy się detali, mówię o pi razy drzwi dzisiejszej cenie średniej tego auta, które kiedys kosztowało niemało np. w 1994 roku 39000 marek niemieckich za 16v , a 16vt 46tys. Jak widać niektóre rzeczy jak np., panewki w 2,0 nie były na odpowiednim poziomie niestety. Życie weryfikuje wszystko,albo coś działa albo nie po np. 10 latach.


bibek83 - 2008-11-04, 12:14
panewki w 2,0

to nie wina panewek tylko nieumiejętne obchodzenie się z samochodem.Ja uważam że są dobre materiały użyte w moim fiacie.fiata nie stać na to żeby sie auto ciągle psuło.druga sprawa fiaty mają być takie a wedługł ciebie hydrauliczne sprzegło jest doroższe.Może i masz racje ale myśle że jest bardziej nie zawodne i nie powoduje tak szybkiego zużycia tarczy sprzegła


tarsar - 2008-11-04, 15:29
W innych autach przy nieumejętnym obchodzeniu nie aż takiego problemu - ale wiadomo,że każdy silnik można zajeździć...
Ale weż np. 2.0 16 i 2.0 20v , ostro użytkuj je przez np. 50tyś km od nowości i jak pisze proza życia w 16tce pewnie by były już ślady zużycia, a w 20v nie. W 1.8 , jak 20v - to już jest całkiem inna generacja silników z rodziny fiat-alfa-=lancia,więc nie ma ich co porównywać ze starym 2.0 ,choć jako motor bardzo mi się podoba. No iten pasek co 40tysi,bo się rwą same z siebie.
Co do panewek,to tez sprawa słabego wału ,włosi zaleacją wymainą panewek co 160tys km, ale co z tego nawet jak tyle wytrzymają,jak nominałów nie założysz bo wał jest jaki jest. Nie od dziś wiadomo,że te panewki są za wąskie i materiały są na wersję 8v 115km,a nie 16v i 16vt... Księgowi w tym przypadku przycięli fundusze na to i owo...

Co do sprzegła to nie ma znaczenia czy linka czy wysprzęglik, jak jest dobrze zrobione to nie ma problemu. W nissanach z lat 90tych była zawsze linka, cieżko było,żeby się urwała. A wysprzęglik się rozszczelni byle kiedy i nie mamy sprzęgła. Ale jak mówię , nie ma na to żadnej reguły, wysprzęgliki np. w FC spisują sie całkiem nieźle.

Długo by można dawać przykłady ,jedno jest pewne - JAK SIE DBA TO SIĘ MA!!!


bibek83 - 2008-11-04, 22:30
1.8 , jak 20v - to już jest całkiem inna generacja silników z rodziny fiat-alfa-=lancia

a skąd jest silnik 16vt???sam sie wprowadzasz w kozi róg.


tarsar - 2008-11-05, 09:03
a skąd jest silnik 16vt???sam sie wprowadzasz w kozi róg.

Myśle że nie ma co dalej ciągnąć tego tematu.Szkoda żebyś dostał ty i ja następne ostrzeżenia



A gdzie ja napisałem że 16vt to nie silnik fiata. Bez przesady bibek......Nie jesteśmy na forum Taty Indica..........

Pisałem tylko , że 1.8 i 2.0 20v to całkiem inne silniki, nie po to Fiat otworzył nową fabrykę silnków w Pratola Serra. Dotyczy to całej serii motorów Jtd itd. montowanych w makaronach od mniej więcej połowy lat 90tych.

Ostrzeżenia - a niby za co - za normalna dyskusję na forum? No jak takie macie zasady to współczuję...
Jakoś ty nie masz ostrzeżen, a ja mam aż jedno za napisanie postów jednym pod drugim . To przestępstwo?

Weź fora i poczytaj sobie ile przeciętne 16v lub 16vt wytrzymuje, a ile 20v i 20vt. Chodzi mi o dół silnika. Może zdziwisz się ile wyjdzie Ci średnia. Bo jak dla mnie byłoby to nieco za mało ,stąd mam 1.8 (ew.20v,choć się nie trafił). Zakładam,że 20v ,1.8 i 20vt też dostają po dupie, tak samo jak silniki maestro Laprediego...Choć on nie miał akurat wpływu na materiały zastosowane do produkcji.


bibek83 - 2008-11-05, 13:13
16vt to nie silnik fiata

a czy ja mówie że to nie silnik Fiata?tylko że ty napisałeś że te silniki nie były montowane w AR ani w lanci a jakby cię interesowało to one były wpierw tam instalowane a na koniec wylądowały w coupe


Strona 1 z 11


Podobne wątki
silnik ma dramatyczne dzwiki! potrzbuje mechanika w krakowie
Problem z ogrzewaniem i szybkim nagrzewaniem silnika
PROBLEM Z PRZKAŁDKA SILNIKA Z INSTALACJĄ..POMOCY
czy da sie zalozyc do 16VT silnik 20V ?
  • zarobki poczatkujacego policjanta
  • tribal dragon
  • spis ots do tibi 792
  • mifepristonu;i;mizoprostolu
  • cbs television
  • Tarkan English Translation
  • Buko Zdrój Sanatoria
  • wielki pioter
  • strona turystyczna
  • Lista postów z for internetowych :: Strona Główna